Adtraction

måndag 17 april 2017

Backtrada som Börsveckan

En mer passande reklam för Börsveckan vore kanske "Backtraders i 30 år"? Börsveckans ingångskurser för portföljens alla innehav sätts alltid till redan kända avslutskurser innan tidningen publiceras, och det blir ett stort problem med tanke på att tidningen överlag har ett fokus på mindre bolag. Tidningens prenumeranter har oftast ingen som helst chans att komma in på de kurser som anges.


Visst är det sorgligt, för att inte säga pinsamt, att de anser sig tvungna att köra med otroligt falsk reklam? Någon borde anmäla dem för falsk marknadsföring. Det märkliga är att Börsveckans analyser är rätt bra, de har inget att skämmas för, så varför fuskar de med sin portfölj?

----------------------------  
15% rabatt på alla glasögon (adlink, kod: glasses15rbt):

Hos Mr Spex hittar du glasögon, solglasögon eller kontaktlicenser med hög kvalitet och bra service. Beställ enkelt och effektivt hemifrån. Fler än 3,000 välkända varumärken. 

2 kommentarer :

  1. Ofattbart pinsamt. Rimligt vore att inköpskursen i portföljen sätts till genomsnittskurs de första 30 minuterna börsen är öppen EFTER rekommendationen gått ut, lite beroende på hur omsättningen är i rekommenderat bolag. Antar många gör på detta sätt, förutom storbanker.
    // 10

    SvaraRadera
  2. Ja, helt absurt. Jag hade tidningen en period, men var ju omöjligt att lyckas. Som Joakim von Anka sa i en serie jag läste på 80-talet: "När folk får höra att jag köpt en aktie kommer de också vilja göra det och då stiger kursen".

    Redaktionen för Börsveckan borde skämmas. De är inte genier. Skulle vilja se dem ge råd för företag på OMX30...

    SvaraRadera