Adtraction

tisdag 9 maj 2017

Bynk - som en bank borde fungera

Det här inlägget skriver jag för att jag har ruttnat. Jag har ruttnat på hur Sveriges storbanker långvarigt misshandlat kunderna. Och jag vet att jag knappast är ensam om den uppfattningen.

Så här misshandlas bankers kunder.

Äntligen finns det nu ett alternativ, ett alternativ som framöver sannolikt kommer ge Sveriges storbanker en riktigt hård match: Bynk

Bynk är grundat av personerna bakom Lendo och en del andra bolag. Starka ägare som t.ex. Schibsted står bakom banken. Bynk har fördelen att de inte behöver släpa runt på decennier gammal IT, och har därmed goda förutsättningar till betydligt bättre kostnadseffektivitet och erbjudande till kunderna. En annan fördel Bynk har är nytänkande, av folk som jag tror faktiskt vill ge kunderna ett bättre erbjudande (det saknas helt hos dagens storbanker) . Bynk kommer löpande omvärdera risken på kunden, och kan därmed ge kunder möjlighet till sänkt ränta flera gånger per år, i takt med god betalningshistorik. Den första produkten som lanseras i Sverige är privatlån from 3,95%. Framöver kommer även fler produkter lanseras, som t.ex. bolån. Tills dess kan ni med fördel sänka era lånekostnader via Mitt Bolån.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar