Adtraction

onsdag 26 juli 2017

Evolution Gaming

Evolution Gaming har funnits i portföljen sedan noteringen, och med nedan utveckling så kan det naturligtvis vara lockande att fundera i termer av vinsthemtagning.


Men, jag gör inte det, för utveckling talar starkt för en fortsatt bra resa även framöver. När man väl hittat en riktig vinnare, så gäller det att åka med, tills fakta talar för motsatsen. I veckan kom Evolution Gaming in med ännu en fantastisk rapport. Jag underskattade, än en gång, hur bra de kör detta bolag, och hur starkt bolaget står sig i konkurrensen.

Revenue growth +56% to 42,3 MEUR (27,1) 
EBITDA increase +81% to 19,2 MEUR (10,6) 
EBITDA-margin 45% (39%) 
EBIT increase +91% to 15,9 MEUR (8,3)

De dominerar bevisligen sin snabbväxande marknad, de uppvisar en fantastisk ROIC (>50%), skalbarheten framträder i fina ökande marginaler. Även utdelningen växer i snabbt tempo, med målsättningen att dela ut hälften av resultatet. Det är ganska fantastiskt att bolaget vuxit till ett large cap bolag sedan noteringen för bara 2 år sedan. Som det nu ser ut kommer jag förbli aktieägare länge till.

Länk till EVO hos Avanza
--------------------------
Erbjudande
Sommarens bästa e-bjöcker & ljudböcker till superpris, upp till 80% rabatt! Massor av böcker till rejält pressade priser. Fri frakt vid 99 kr. :
Bokus

2 kommentarer :

  1. Hej du!

    Tänkte bara meddela att jag är väldigt trött på att se dina kommentarer på alla andra intressanta bloggar jag läser. Du gör bort dig och jag besöker din blogg enbart i syfte att påtala att "reklamen" du gör för din egen blogg är tröttsam och pinsam.

    Sluta fokusera på att skriva trams på andras bloggar och försök istället producera lite vettigt innehåll här på din egen blogg istället, nu är det ju mest skräp och länkar som du får betalt för, oerhört tröttsamt.

    Jag med flera väntar på att du ska besvara frågorna kring ditt svar på Petruskos blogg om tronstriden...

    Du behöver inte besvara denna kommentar, jag kommer inte att återbesöka din blogg.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fin människa du verkar vara, som uppenbart bryr dig så pass mycket att du både följer mitt bloggande och skriver kommentarer. Lyfter upp dina medmänniskor ser jag också att du verkar gilla? Mvh

      Radera