Adtraction

tisdag 1 augusti 2017

Kvantitativ trading - Juli 2017

 Innehåller reklam och annonslänkar.

Juli är slut, dags att titta lite på utfallet under senaste månaden för den kvantitativa strategi jag valt att skriva om på bloggen :

YE-strategin, utan hävstång.

Jag kan bara konstatera att det går fortsatt bra nu, senaste månaden genererade -0,8 procentenheters avkastning. Det märktes tämligen tydligt hur marknaden ändrade natur under månaden, och då visar sig värdet av principerna för riskhanteringen. Har man en tydlig process, så underlättar det för att se när marknaden går in i en annan fas.    

Om vi tittar på nyckeltalen, så ser de också bra ut :


Risktagandet skruvades ned något under månaden. Större delen av min trading är idag helt automatiserad, om någon undrar.
------------------------------
Mobilabonnemang Liten 49 kr/mån i 3 mån +25GB extra data samt nyhet att oanvänd data (som ingår i abonnemanget) sparas.
hallon.se


7 kommentarer :

  1. Kul! Hur automatiserar du det och vilket språk utvecklar du i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget jag går in i detalj på. Men de flesta seriösa mäklarfirmor erbjuder idag standardiserade mjukvaror för utvecklare. Inga direkta konstigheter. Mvh

      Radera
  2. Nordnet är de enda som erbjuder API i Sverige vad jag vet. Utomlands finns IB men då tappar man ISK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det stämmer inte. IG och Avanza är 2 av alla ytterligare exempel i Sverige som erbjuder detta sedan länge.
      Sedan är det egentligen numera, som retail, enbart algoritmerna man behöver arbeta med, då flertalet utmärkta plattformar finns för exekvering och modellutveckling. Mvh

      Radera
    2. Har aldrig hört att Avanza erbjudit ett API, har också testat att fråga. Pro Real Time ger enbart CFD att handla med, så inget ISK och med en MM som motpart.

      Radera
    3. Då får du väl kolla upp saken.

      Radera
    4. Ska tillägga att jag inte sköter min autohandel via Ava. Men jag vill minnas att de tidigare erbjöd stöd för Tradestation vid förfrågan.

      Radera