Adtraction

fredag 18 augusti 2017

Paradox Interactive

Innehåller reklam och annonslänkar.

Den här veckan är lite av en högtidsstund för mig, mina absolut största positioner avger kvartalsrapporter. Därför steg mitt humör givetvis något när Paradox släppte siffrorna, ännu ett rekordkvartal:
 

Utöver fantastiska siffror, så speglar detta bredden och styrkan i produktportföljen. VD ägnade några ord åt detta i rapporten, d.v.s. myten att enbart fullprisspel och initial nyförsäljning är det som driver omsättning. Jag ska dock medge att jag själv blev något positivt överraskad av detta kvartal. I nuläget uppges att man har hela 2 miljoner aktiva spelare per månad, och att trenden är påtagligt positiv vad detta beträffar. Kassan växer, liksom investeringarna i framtida spel, enligt balansräkningen.

Länk till Paradox hos Avanza
  -----------------------------------------
Erbjudande
Sensommar-rea med upp till 81% rabatt!
Spelbutiken

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar