Adtraction

fredag 25 november 2016

Värdelös reklam - skäms Avanza

Vi har alla vart med om det någon gång i tiden, eller hur? Sliskiga säljare som ringer och ska sälja på dig något du inte vill ha. Vi har alla även hört om oetiska mäklarfirmor eller banker. Jag trodde dock det var lite mindre vanligt numera, att folk var mer uppmärksamma och att det därför minskat. Men icke. Därför blev jag så trött på Avanzas reklam idag. Den var verkligen på en riktigt låg nivå, enligt nedan.

För det första ska ingen  "göra lite snabba korta trades, för att vinna lite"....så där bara, utan arbete. En position ska inte vara någon "krydda", utan den ska platsa i portföljen på bra meriter helt enkelt. Och 99% av alla kunder gör bäst i att göra så få affärer som möjligt under ett år, och om du nu handlar på kort sikt ska du absolut inte göra det baserat på vad någon annan finner vara bra, utan efter eget huvud.


1 kommentar :

  1. Oj, det där lät inte likt Avanza. Jag håller med om att texten inte helt går hand i hand med en ansvarsfull aktör, samtidigt som jag förstår att deras affärsidé i grund och botten handlar om att kunderna ska göra många avslut.

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera