Adtraction

torsdag 28 november 2019

Upplevelsen då?

Innehåller reklam och annonslänkar.

En ytterligare aspekt på det här med vilka jag väljer att göra affärer med, det är själva kundupplevelsen. Egentligen på liknande vis som jag försöker tänka när jag utvärderar en eventuell investering.  Skulle jag exempelvis få indikationer på generellt dålig kundservice eller attityd, då kan det vara skäl nog att dra öronen åt sig (eventuella sprickor i vallgraven).

Första gången jag besökte hemsidan för Savr så slogs jag direkt av en sak, den befriande enkelheten. Här har det uppenbarligen inte byggts upp en totalt överdimensionerad IT-avdelning som utvecklar överflödiga funktioner och ny kladdig design på löpande band, vare sig det behövs eller inte. Alltså inte likt vissa icke namngivna konkurrenter... Bara det ett mycket gott tecken. Notera att när jag säger detta så betyder det inte alls att jag räknas in till gruppen teknikfientliga stofiler på museum. Jag har trots allt sysslat med algoritmisk handel under ganska många år som exempel.

Det fanns dock en bra funktion som väckte mitt intresse. På några få minuter så kunde de sammanställa uppgifter om vårt befintliga fondinnehav hos olika banker och ge en bild av hur stor besparingen skulle bli på olika tidshorisonter. Det uppskattade jag.     


Det fanns även en hjälpfunktion som jag tycker räckte till, men jag beslöt mig för att ändå testa supporten och skickade således iväg en fråga. Jag fick ett tillfredsställande svar inom rimlig tid.
Check på den, även det bättre än hos de konkurrenter som sedan en tid tycks nedprioritera den delen. Idag inbillar sig faktiskt de värsta avarterna på marknaden att kunderna uppskattar att "prata" med ett idiotiskt dataprogram. Det är i och för sig bra, för då vet kunden ifråga direkt att företaget nedvärderar dem.

När jag väl bestämt mig för att bli kund och öppna en depå så tog även den processen enbart några få minuter och så var jag igång. Det märktes att någon har tänkt till även här, till skillnad från hur situationen är hos många banker. Låt oss hoppas att även fortsättningen blir lika bra, för då kommer jag bli en långvarig nöjd kund.

Länk till Savr     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar