Adtraction

tisdag 11 augusti 2020

Marknaden är inte fri

Det som Ray Dalio säger i den här videon är ett viktigt budskap, det var länge sedan vi hade en fri marknad. Det är faktiskt något som i princip har styrt mitt agerande under kanske 15+ års tid. Under krisfasen med corona så bestämde jag mig därför tidigt för min strategi, jag skulle handla mig ur krisen och komma ur som en vinnare på andra sidan. Det är i tider som dessa som klipp kan göras, möjligheter som annars inte uppstår.  


Hur hanterade du själv denna kris och varför? Såg du möjligheterna såväl som problemen, eller bara en sida av myntet? Om du enbart såg problemen torna upp sig så är nog chansen stor att du tog allt för mycket intryck från media. Media lever på att skapa osäkerhet, negativitet och rädsla. För min egen del så var det ett viktigt steg när jag insåg hur sinnesstämningen i sin tur påverkar ens handlingar och långfristiga resultat.

2 kommentarer:

  1. Intressant ämne. Hur hanterade jag denna kris och varför? Jag försökte först och främst att analysera vilka faktorer som låg bakom den. Detta gjorde jag inte genom main stream media. Varför gjorde jag detta? För att få kontroll och mera kunskap. Jag upplever ingen rädsla men upplever en viss känsla av övergivenhet och maktlöshet, vilket jag ogillar. Rubriken "Marknaden är inte fri" tolkas av mig, i denna kris, att vissa marknader gynnas enormt och andra inte. Generellt uttryckt så styrs marknaden av efterfrågan. Och vad efterfrågas i denna stund?/Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har tyvärr kommit att bli som så idag att media inte fyller sitt syfte. När man vill undersöka något så är det inte alls via media man kan söka kunskap.

      Maktlöshet? Jag anser nog att det är upp till ens sinneslag i stunden i mångt och mycket.
      Tack för kommentaren.

      Radera